Valokuva- ja mediataideyhdistys Valmed ry

Valokuva- ja mediataideyhdistys Valmed ry edistää ja tekee tunnetuksi valokuva- ja mediataidetta taidemuotoina. Yhdistyksen koti on Pohjois-Savossa mutta toiminta ylittää maakuntarajat. Valmed on kasvavan taiteenalan yhdistys, jonka jäsenet toimivat mm. valokuva-, media-, videotaiteen, kuvataiteen, esittävän taiteen, taidehallinnon ja taiteen tutkimuksen alueilla. Yhdistys on perustettu vuonna 2012 tiivistämään jäsenten yhteistyötä ja verkostoitumista, sekä laajentamaan alueellista valokuva- ja mediataiteen osaamista, esittämistä ja tunnettavuutta. Yhdistyksen toimintaa kehitetään ja suunnitellaan taiteen ammattilaisten lähtökohdista.

Valmed ry etsii aktiivisesti uusia taiteen esittämisen paikkoja Pohjois-Savon alueelta. Yhdistys harjoittaa monipuolista ja ennakkoluulotonta näyttelytoimintaa tuomalla teoksia kaupunkitilaan. Jäsenille järjestetyt koulutukset ovat olennainen osa yhdistyksen toimintaa ja jäsenten pitämät työpajat tuovat konkreettisen tekemisen kautta taiteen yleisölle.

Hallitus 2023-2024

puheenjohtaja Tuukka Pasanen